Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

I know what you did last summer..

Σκεφτόμουν και σκέφτομαι καιρό τώρα τα υπέρ και τα κατά της κοινωνικής δικτύωσης (Facebook κλπ.).. Νομίζω πως η αίσθηση του πως ένιωσα εχθές όταν συνάντησα τυχαία έναν πρώην συμφοιτητή, τον οποίο είχα να δω από το πρώτο σχεδόν έτος, επιβεβαιώνει δυστυχώς τα κατά της κοινωνικής δικτύωσης, όταν παρασέρνεσαι και παύεις να την χρησιμοποιείς αλλά να σε "χρησιμοποιεί"..


Και εξηγούμαι...

Τον λογαριασμό μου στο Facebook τον άνοιξα με παρακίνηση κάποιων φίλων από το εξωτερικό με σκοπό να διατηρήσουμε επικοινωνία.. Μετά από αυτούς ακολούθησαν στην προσθήκη "φίλων" άνθρωποι της καθημερινότητας μου, του παρελθόντος (συμμαθητές, "σειρές" από το στρατό κλπ), συγγενείς κοκ.. Φαντάζομαι όλοι γνωρίζετε πως προκύπτει να έχεις τριψήφιο αριθμό "φίλων" σε μια λίστα.. Όπου τελικά παρασύρεσαι στο να συγκρίνεις τον αριθμό ονομάτων που έχεις στη λίστα σου με τους αριθμούς που έχουν οι άλλοι, και τελικά μπαίνεις σε έναν άτυπο συναγωνισμό και προσθέτεις ανθρώπους που έχεις δει το πολύ μια φορά (και αν) στην πραγματική σου ζωή.. Αυτό έχει σαν κατάληξη να μαθαίνουν όλοι αυτοί τι κάνεις εσύ στη ζωή σου, είτε από τις φράσεις που εσύ ο ίδιος γράφεις στο προφίλ σου ή οι άλλοι για σένα, και ακόμα περισσότερο όταν φωτογραφίες εμφανίζονται από το πουθενά με εσένα μέσα και από κάτω κοτσαρισμένο το όνομα σου (εκτός αυτών που εσύ έχεις ανεβάσει)..


Ώσπου, ενώ στην αρχή πρόσεχες στο τι λες, τι ανεβάζεις ποιους κάνεις φίλους κλπ. κάποια στιγμή μένεις απαθής και απλά το συνηθίζεις, αποδέχεσαι την κατάσταση και την τροφοδοτείς με νέες πληροφορίες για την ζωή σου αλλά και των άλλων.. 

Καταλήγω λοιπόν στην εξής απλή ερώτηση που έκανα στον εαυτό μου, μετά από την σύντομη αναδρομή για την ζωή μου τα τελευταία 2 χρόνια από τον πρώην συμφοιτητή που με είδε τυχαία στο δρόμο, θα υπήρχε ποτέ περίπτωση να έχω διαλέξει εγώ να ξέρει αυτός ο άνθρωπος το τι έχω κάνει εγώ στη ζωή μου, όταν με τον ίδιο έχουμε ανταλλάξει ελάχιστες κουβέντες?????  Η απάντηση μου ήταν αμέσως ΟΧΙ.. Όμως αυτός ήξερε............

Άρα κλείνοντας αυτόν τον συλλογισμό μου επανέρχομαι στην αρχική θέση μου ότι ενώ ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ εγώ σαν εργαλείο κατέληξε να με "χρησιμοποιεί" αυτό... Υπερβολική σαν άποψη, ίσως, αλλά είναι η πρώτη φορά που δεν με νοιάζει γιατί αυτό που ένιωσα εχθές με σόκαρε, και να φανταστείς ότι ήταν κάτι το τελείως ανώδυνο να ξέρει όλα αυτά ο συγκεκριμένος, αλλά για επέκτεινε το σε άλλες καταστάσεις, πόσο ευάλωτος μπορείς να γίνεις???? 


Να διευκρινίσω... Δεν είμαι κατά του οποιουδήποτε παρόμοιου εργαλείου, πλέον όμως πιο επιφυλακτικός και προσεκτικός...  


ΥΓ: Τελικά μια φίλη είχε δίκιο, "Το Facebook  είναι ο μεγαλύτερος κουτσομπόλης" ...